Referat fra seniorherrernes afslutnings turnering og generalforsamling.

Efter en god runde golf på 13 af vores dejlige parkbanes 18 huller, var det blevet tid til at sætte sig til bords og nyde en stor kande fadøl og en dejlig middag bestående af tarteletter, derefter svinekam stegt som vildt med tilbehør og en god sovs smagt til med blåskimmel ost. Til afslutning kage, is og kaffe. Men før dette kunne starte var der selvfølgelig den obligatoriske sang som skulle synges, godt startet af Jørgen Wichman.

Efter middagen var der udlodning af Bravo Tour og Vestjysk banks gavekort på 5.000kr. Andreas fra Bravo Tour var mødt op for at uddele gavekortet, som i år blev vundet af Frede Bruhn. Der var yderligere 3  ”trøstepræmier” som blev vundet af Erik Witt Dinesen, Renno Rokkjær og Aksel Petersen. Så stor tak til Bravo Tour for støtten til Seniorherrerne.

Derefter var det tid til generalforsamlingen og Jøgen Quade Andersen kunne meddele at indbydelsen var udsendt rettidig og at der ingen indkomne forslag var modtaget senest 14 dage før afholdelsen. Derefter gav han ordet til Svend Aage som startede med at bede alle rejse sig og mindes Peder Hammerum Andersen.

Formands/bestyrelsens beretning

Vi har gennem det sidste halve år haften dejlig sommer og der er spillet meget godt golf i sommerperioden, vinterperioden har været træls på grund af meget regn hvilket bevirkede at vi ikke fik spillet ret meget.

Forårsturen blev gennemført med en tur til Mallorca, alle havde en rigtig god tur.

Vores fællestur gik i år til Dejbjerg Golfklub, en rigtig dejlig dag med god service i Dejbjerg.

I august var der 20 senior herrer på deres årlige 3 dages tur til Gut Apeldör Golfklub også her havde man en rigtig vellykket tur med solskin under hele turen.

Hen over sommeren har vi haft 24 torsdag hvor vi har spillet på vores egen bane, og vi har været ca. 50 til 65 spiller i gennemsnit, dette er meget flot og set fra komiteens side særdeles tilfredsstillende, det gør det også sjovt for os at stå for arbejdet,så tak for opbakningen.

Vi har spillet flere forskellige afarter Stableford, i år har vi haft et slagspil fra 50 sjovt, men svær og jeg håber det er faldet i de flestes smag, men vi er selvfølgelig modtagelig for forslag til andre former en dem vi har spillet.

Hen over sommeren har vi spillet 6 turneringer, der talte med i sommerens gennemgående spil om gavekortet, som tidligere blev udtrukket, i denne turnering er der 72 forskellige vindere, det viser den store jævnbyrdighed der er, omregnet er det ca. 60%, af vore medlemmer der har vundet præmie hen over sommeren i disse 6 turneringer, så konkurrencen er stor.

Der var pr. 30. september 115 medlemmer, meget flot opbakning.

Jeg vil her gerne takke vore sponsorer der er følgende:

Bravo Tour og Vestjysk Bank der sponserer gavekortet.

Danbolig der har bidrag med 20 dusin golfbolde til turneringspræmier.

Hammerum El er kontant sponsor.

Vi er alle sponsorer taknemmelig for støtten, og det er vores håb at vi kan fortsætte samarbejdet fremover.

Der skal også lyde en stor tak for den store indsats klubbens greenkeeper og hans medhjælper har ydet for at få vores bane op på den standard den har nu, året har været rigtig god for banen og vi kan nu se deres indsats har virket, det siger vi spillere tak for.

Jeg vil her ikke glemme vores cafe personale, vi har været meget glade for det samarbejde vi har med Tekin og hans personale, tak for det.

Der skal der også lyde en stor tak til administrationen med Bo og Ritafor deres hjælpsomhed når vi render i problemer eller mangler hurtige oplysninger.

Der skal også lyde en stor tak og en annerkendelse til de af vore senior medlemmer der har ydet en frivillig indsat til forskønnelse af vores bane, uden dette arbejde ville der være ting der ikke blev gjort.

Jeg vil også takke seniordamerne for det samarbejde vi har haft i året med dem og jeg er sikker på at det vil fortsætte i den samme gode ånd.

Men ikke mindst vil jeg gerne takke alle medlemmer for den store opbakning vi har modtaget og som gør det dejlig at lave arbejdet, vi ser frem til en god turneringsår i 2025.

Derefter var der indlæg fra Knud Pilgaard om klubbens økonomi, jævnfør det omdelte regenskab.Klubben har en sund og stabil økonomi med en marginal mindre egenkapital i forhold til sidste år  Antallet af medlemmer er faldet med 12 så vi nu er 116 medlemmer. Der er kommet 12 nye medlemmer og 23 er frameldt i løbet af året. Danbolig er igen fra 2025 med som sponsor.

Derefter kunne Jørgen Quade meddele at vi nu skulle have valgt nye komitemedlemmer og følgende var på valg. Svend Aage Frahm, Bent Mortensen og Benny Yde Hansen. Af de 3 var det kun Benny der modtager genvalg. Der var indkommet forslag fra komiteen til nye medlemmer som var følgende, Steen Christensen og John Danielsen. Begge accepterede valget. Derefter var der valg til suppleant og følgende var foreslået af komiteen, Leo Pedersen som accepterede valget. Svend Aage takkede for god ro og orden under generalforsamlingen og ville derefter gerne have ordet til en lille tak for de mange år han nu havde været med i seniorherrernes komite. Derefter gik vi over til præmieuddeling fra dagens turnering som blev oplæst af Bent og uddelt af Knud og Gert. Bent tog dog først ordet til en lille bemærkning omkring hans afgang fra komiteen. Han var glad for den tid han have været med og med den modtagelse han havde modtaget som nyt medlem i kommiteen.

Efter præmieuddelingen hvor der afslutningsvis vanen tro var klappepræmier, i dag fra Hammerum El og som ekstra præmier helt frisk fra den danske sommer,  3 krukker med dejlig honning skænket af ”Biavleren” Christian Andersen Christensen.

Til slut blev der sagt nogle pæne ord til de 3 afgående komitee medlemmer Gert, Svend Age og Bent. Knud overrakte dem hver en dejlig pakke med 3 flasker vin fra Uhrskov.

Dette var slut på en dejlig dag med god golf og masser af social snak og sammenhold. En del holdt jo ud lidt længere end andre.