REHAB-golf.

Frisk luft, socialt samvær og god motion.

“Rehab-golf” er golf brugt som led i genoptræningen af personer med svære funktionelle handicaps, ofte neurologiske handicap.

Golftræning og golfspil giver motion, frisk luft, kræfter og balance.
Deltagerne opnår samtidig et fællesskab i og omkring klubben – ved at gå sammen og møde andre, og de kommer ud af evt. ensomhed.

Effektiv rehabilitering kan betyde, at mennesker med bevægelseshandicap bliver personligt stærkere og mere kompetente til at varetage eget liv og deltage aktivt i samfundet.

***

Herning Golf Klub tilbyder golf som genoptræning; ikke kun som sport, men også hvor det sociale vægter højt.

Til hjælp – ved træning og spil – er der en gruppe frivillige hjælpere, som tager sig af de praktiske opgaver og vejledning. Bl.a. hjælper de alle ud til Kortbanen, klubbens 6 hullers par 3 bane.

Der er mulighed for at låne golf køller/jern og scooter.

Man tilmelder sig løbende, alene eller sammen med ens hjælper.

Opstart er gratis; ønsker man senere at blive medlem, koster det kr. 850,- om året.

***

Træning er hver fredag kl. 10 – 11.30.

Efter træning er der tid til at mødes i klubhuset, over en kop kaffe, øl, vand og få en snak om golfen og sin egen hverdag.

Kontakt Golfmanager Bo West Møller for mere - tlf. 40 422 422.

Tilmelding: Tlf: 40 422 422  Mail: info@herninggolfklub.dk